اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 رييس جمهور در جلسه هيات دولت:

 

دولت تا آخرين لحظه مسئوليت خود نسبت به رهبري عزيز وفادار خواهد بود.

 

رییس جمهور بااشاره به بیانات اخیر رهبرمعظم انقلاب تاکیدکردند:

دولت تاآخرین لحظه مسئولیت خود نسبت به رهبری عزیز وفادار و درکنارمعظم له خواهدبود.

                                      

محمود احمدي نژاددر جلسه هيات دولت تصريح كرد: هرگز به ناراحتي مقام معظم رهبري راضي نبوده و نيستم.
در اين جلسه برخي از اعضاي دولت نيز در فضايي معنوي و صميمي در سخناني بر پايداري دولت به استمرار مسير آرمانهاي انقلاب اسلامي و خنثي كردن توطئه هاي دشمنان تاكيد كردند.
در ادامه اين جلسه تعدادي از مسائل اجرايي كشور مطرح و مورد تصميم گيري قرار گرفت. 


 

لاريجاني: سخنان ارزشمند رهبري در ابعاد مختلف روشنگر و فصل‌الخطاب بود

 

 تلاش مجلس براي حل ريشه‌اي مشكلات معيشتي

 

رییس مجلس شورای اسلامی سخنان ارزشمندروز گذشته مقام معظم رهبری رادرابعاد مختلف روشنگر و 

فصل الخطاب دانست و گفت:

نقدهای مقام معظم رهبری به مجلس را عامل اصلاح کار خویش می دانم و از آنچه به ما مربوط 

می شود عذرخواهی می کنم.

                      

 

علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني با اشاره به سالگرد قیام مردم تبریز در 29 بهمن‌ماه گفت: به ساحت مردم آذربایجان که با بصیرت و غیرت خود همواره پاسدار اسلام و ایران بوده‌اند، آفرین می‌گوییم. 
رئيس مجلس ادامه داد: نقدهای رهبر معظم انقلاب به مجلس را عامل اصلاح کار خویش می‌دانیم و از آنچه به ما مربوط می‌شود عذرخواهی می‌کنیم.
وي در ادامه با بيان اينكه سخنان ارزشمند رهبري در ابعاد مختلف روزشنگر و فصل‌الخطاب بود، افزود: سخنان رهبری به دشمنان نشان داد که راهبری امت همواره در دست ایشان است و معظم‌له همه تحرکات آنان را به دقت زیر نظر دارد.  
رئیس نهاد قانونگذاری کشور همچنين تصريح كرد: رهبری ولی امر و نور چشم ما هستند و ما نمايندگان مردم با جان و دل نظر حضرتش را در قانونگذاری می‌پذیریم و مجدانه تلاش می‌کنیم که مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنیم.
رئيس قوه مقننه با بيان اينكه امیدواریم با همدلی و کوشش در تصویب بودجه زمینه رونق تولید داخل را فراهم کنیم، اظهار داشت: ضمن سپاسگزاری از انتقادات رهبری، راهکار را در تسهیل فضای کسب و کار و رونق تولید داخل می‌دانیم. ساماندهی این امر می‌تواند در اصلاح رفتار خصمانه خارجی تاثیرگذار باشد. 
لاريجاني با بيان اينكه تحليل دقيق رهبري اقدامات مزورانه آمريكا را روشن كرد، اضافه كرد: شگرد آمریکا در طرح مسئله مذاکره بار دیگر با موضع قاطع روبرو شد. تحلیل رهبری مبنای این مسئله را روشن‌تر کرد. چرا آمریکا موضوع مذاکره را از تریبون‌های مختلف مطرح می‌کند؟ 
وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب با یکسری تحلیل‌های سطحی مواجه بودیم که پیشنهاد مذاکره با آمریکا را حمل بر صحت آن کرده‌اند، افزود: عده‌ای آن را فرصت دانستند اما این مسئله هیچ وقت منجر به تغییر رفتار آمریکا نشده است بلکه حتی باعث شد که رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در جریان حمله به افغانستان، ایران را محور شرارت بنامد.
لاریجانی با تاکید بر اینکه دقت نظر در علل پیدایش تاکتیک‌ها اهمیت دارد، اظهار کرد: آمریکا که همواره تحریم‌هایی را علیه ایران انجام داده است می‌خواهد چنین به بدنه جامعه القا کند که با مذاکره، فشارها برداشته می‌شود اما اینطور نیست.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مسئله مذاکره با 1+5، اظهار کرد: در این مذاکرات بیشترین کارشکنی‌ها از سوی آمریکا صورت گرفته است. آمریکا همواره به دنبال این بوده است که با ایجاد سستی و رخوت، شلاق استعمار خود را حرکت دهد اما بیداری ملت و حضور پرشور آنان در راهپیمایی 22 بهمن شوک جدی به آنها وارد کرده است. روشنگری رهبری به آنها نشان داد که راهبری امت در دست کشتی‌بانی عالم و فرزانه است. 
وي تصریح کرد: با وجود حمایت همه‌جانبه مجلس از مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 به طرف‌های مذاکره اعلام می‌کنم که ملت ایران در صيانت از حقوق ملي هسته اي خود با قدرت ايستادگي می‌کند و هر نوع مذاکره‌ای صرفا در چارچوب مقررات NPT و مقررات آژانس قابل طرح شدن است.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها باید دست از ناشی‌گری‌ها بردارند و بدانند که با ملتی یکپارچه و مرید رهبری روبرو هستند.
لاریجانی با بیان اینکه اختلاف آرای ناشی از دموکراسی در کشور وجود دارد، گفت: با این وجود همه با رهبری هم‌صدا هستند.
رئیس قوه مقننه تاکید کرد: تهدیدات دشمنان نه تنها اراده‌ها را سست نمی‌کند بلکه ما را در راه مقاومت و ایستادگی قوی‌تر هم می‌کند. 
لاریجانی در ادامه سخنانش به ارائه راهکارهایی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: مجلس اعلام می‌دارد که راهکار برون‌رفت از مشکلات  اقتصادی کشور در تسهیل فضای کسب و کار و همین‌طور رونق تولید ملی است که توجه به این دو مقوله، تاثیر بسزایی در مقابله با تهدیدات دشمن دارد.
وی اضافه کرد: لازم است که مرکز پژوهش‌ها بررسی‌های کارشناسی خود را در برخورد با مفاسد اقتصادی ارائه کند تا برای تصویب در مسیر کار مجلس قرار گیرد. 

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:,

] [ 22:37 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

در پایین می توانید صوت کامل رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان را دانلود کنید.

 رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با مردم آذربايجان:

 صوت

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ شنبه 28 بهمن 1391برچسب:,

] [ 21:38 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار پر شور هزاران نفر از مردم آذربایجان‎؛

تبیین برخورد بی‌منطق و فریبکارانه امریکا در قبال ملت ایران و موضوع مذاکره/

رفتارهای بد و نامناسب در جلسه اخیر استیضاح شایسته ملت بزرگ ایران نبود.

 

حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در ديدار بسيار پرشور هزاران نفر از مردم تبريز، در سخنانی بسيار مهم به تشريح رفتار و گفتار غيرمنطقی دولتمردان امريكا در بحث مذاكره و تبيين رفتار منطقی ملت و نظام اسلامی در اين زمينه پرداختند و با تجليل مجدد از حضور پرشكوه و عزتمند ملت در راهپيمايی يوم الله 22 بهمن، نكاتی را درباب مسئله اخيری كه در مجلس روی داد بيان كردند.

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ شنبه 28 بهمن 1391برچسب:,

] [ 14:30 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

قابل توجه مسئولین.......

 

 

 امام خامنه اي (مدظله العالي) : از امروز تا روز انتخابات، هر کسی احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار بگیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده است.

 حجم :‌9،24 مگابايت | فرمت flv

 زمان :‌00:02:03

 دانلود - Direct Download Link


نماهنگ “های و هوی”

نماهنگ “های و هوی” بخشی از بیانات امام خامنه ای  در دیدار با نمایندگان مجلس هفتم در سال 84 و دیدار با دانشجویان سال91 بوده و نیم نگاهی دارد به جلسه جنجالی 15 بهمن مجلس شورای اسلامی.
دریافت فایل تصویریmp4 حجم:18،600مگابایت
«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ شنبه 28 بهمن 1391برچسب:,

] [ 2:10 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 در اين گزارش تصاويري ديده نشده از راهپيمايي مردم ايران در زمان ۸ سال دفاع مقدس را خواهيد ديد.

 

 حجم : 15 مگابايت | فرمت flv

 زمان : 00:03:20

 دانلود - Direct Download Link

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ شنبه 28 بهمن 1391برچسب:,

] [ 2:9 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

گزیده سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکره با آمریکا

عده ای از روی ساده لوحی یا غرض از پیشنهادمذاکره آمریکا خوشحال می شوند ، مذاکره مشکلی را حل نمی کند ، امروز اگر کسانی بخواهد سلطه آمریکا را مجددا در کشور برقرار کنند ملت گریبان آنها را خواهد گرفت.

من دیپلمات نیستم من انقلابیم وحرف را صریح و صادقاته می گویم شما آمریکا ئیها اسلحه را مقابل ایران می گیرید و می خواهید مذاکره کنید، ملت ایران مقابل این چیزها مرعوب نخواهد شد.

سیاست خاورمیاته ای آمریکا دجار شکست شده وآمریکائیها احتیاج دارند برگ برنده ای رو کنند برکه برنده آنها کشاندن ایران پای میز مذاکره است . 

 كلیپ صوتی

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ شنبه 28 بهمن 1391برچسب:,

] [ 1:44 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

پیام رهبر انقلاب به همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
 
جامعه ي مدرسين تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است/

این نهاد مبارک در سالهاي دشوار مبارزه با رژيم طاغوت،

صداي رسای حوزه را بي مهابا به گوش همه رسانيد.

                              www.leader.ir 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام به همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان "نیم قرن حضور" كه به منظور پاسداشت 50 سال تلاش علمی، فرهنگی و سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با تاكید بر ضرورت  تكریم نیم قرن تلاش مخلصانه ی این نهاد حوزوی مبارك افزودند: جامعه ی مدرسین تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است كه در سالهای دشوار مبارزه با رژیم طاغوت، صدای رسا و سخن شجاعانه ی حوزه ی قم را بی محابا به گوش همه رسانید و تهدید و فشار و زندان و تبعید نیز نتوانست علمای مجاهد این تشكل روحانی را مردد و به عقب نشینی وادار سازد.
متن پیام رهبر انقلاب كه صبح امروز (پنجشنبه)  از سوی حجت الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبری، در این همایش در شهر قم قرائت شد به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
بزرگداشت «جامعه‌ی مدرسین حوزه‌ی علمیه ی قم» اقدام شایسته ئی است در تكریم نیم قرن تلاش مخلصانه ی این نهاد حوزوی مبارك و متشكل از علمای فرزانه و بصیر؛ نهادی كه در یكی از سخت ترین دورانهای عمر این حوزه ی عظیم الشأن، بر اثر احساس نیازی مبرم، پایه گذاری شد و در شرایط گوناگون، چه در دوران مرارتبار اختناق و چه در دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی، مجاهدت مقدس و دشوار خود را استمرار بخشید.
جامعه ی مدرسین تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است.
در سالهای دشوار مبارزه با رژیم طاغوت، صدای رسا و سخن شجاعانه ی حوزه ی قم را بی محابا به گوش همه رسانید و تهدید و فشار و زندان و تبعید، نتوانست علمای مجاهد این تشكل روحانی را كه با امضای صریح خود بیانه های روشنگر این نهاد مقدس را اعتبار می بخشیدند، مردد و به عقب نشینی وادار سازد. پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی نیز حضور اعضای این جامعه در بسیاری از عرصه های سیاسی و جهادی و علمی و تحقیقی، نقش برجسته ی حوزه ی علمیه را در این عرصه ها نمایان ساخت و چهره های برجسته ئی از این مجموعه ی با بركت، در جایگاه والای مرجعیت و دیگر مسئولیت های بزرگ روحانی و سیاسی درخشیدند و بخش عظیمی از ملت ایران، سخن آنان را در امر دین و سیاست همچون حجت شرعی و معتمَد سیاسی، با جان و دل پذیرفتند.
اكنون این مجموعه ی امین، با نیم قرن تجربه ی سیاسی و انقلابی، با نیازهای تازه و عرصه های نوین روبرو است.
روحیه تلاش و ابتكار و اقدام شجاعانه در همه ی عرصه ها، همراه با اخلاص و صفایی كه همواره در آن آشكار بوده است، خواهد توانست گامهای این رهرو پنجاه ساله را باز هم استوار تر سازد.
امروز نیروهای جوان و فاضل كه ثمرات شجره ی طیبه ی حوزه ی علمیه اند، چشم به افقهای دور دست دوخته اند. هدفها دست یافتنی و همّتها بس بلند و استوار است.
فرصت و امید، سرمایه های خدادادی است كه جهاد دشوار ملت ایران، لیاقت دریافت آن از فیض الهی را به این ملت بزرگ عطا كرده است. هنر بزرگِ بزرگان و پیش كسوتان حوزه و از جمله، نهادِ كهن و ریشه دار جامعه ی مدرسین، در آن است كه از این سرمایه گرانقدر، بیشترین بهره مندی را نصیب جریان دینی و انقلابی در این میهن خدایی كند. و با داشته های امروز، فردایی روشنتر را تدارك ببینند و سخن و وعده الهی را تحقق بخشند كه فرمود: أَلَمْ تَرَ كَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً كَلِمَةً طَیِّبَةً كَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء، تُؤْتِی أُكُلَهَا كُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا...
والسلام علیكم و رحمه الله
سیّدعلی خامنه ای
25 بهمن 1391

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ شنبه 28 بهمن 1391برچسب:,

] [ 1:36 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 رهبر معظم انقلاب سیاستهای کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را ابلاغ کردند 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یك اصل 110 قانون اساسی با ابلاغ سیاستهای كلی "تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی" كه پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، دولت را مكلف كردند برای تسریع در عملیاتی كردن این سیاست‌ها در كمترین زمان ممكن، راهكارها را تنظیم كرده و پیگیریهای قانونی را انجام دهد.
متن سیاستهای كلی "تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی" كه به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
سیاست‌ های كلی تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی
1-    بالا بردن قدرت رقابت و افزایش بهره ‌وری عوامل تولید با:
-    اصلاح و بازسازی ساختار تولید ملی
-    كاهش هزینه‌ ها و بهبود كیفیت تولید
-    اتخاذ انواع تدابیر تشویقی و تنبیهی
-    بهینه سازی تعامل عوامل تولید
2-    هدایت و تقویت تحقیق و توسعه و نوآوری ‌ها و زیربناهای آنها و بهره‌ گیری از آنها، با هدف:
-    ارتقاء كیفی و افزایش كمّی تولید ملّی
-    بالا بردن درجه ساخت داخل تا محصول نهایی
-    حمایت از تجاری سازی فناوری محصول و بهره‌ گیری از جذب و انتقال دانش فنی و فناوری‌ های روز و ایجاد نظام ملّی نوآوری
3-    گسترش اقتصاد دانش بنیان با تأكید بر توسعه مؤلفه‌ های اصلی آن، از جمله: زیر ساخت ‌های ارتباطی، زمینه‌ های تسهیل تبدیل دستاوردهای پژوهش به فناوری و گسترش كاربرد آن، حمایت قانونی از حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی و مرتبط كردن بخشهای علمی و پژوهشی با بخشهای تولیدی كشور.
4-    حمایت از تولید محصولات با ماهیت راهبردی مورد نیاز مصارف عمومی یا بخش تولید كشور.
5-    تكمیل زنجیره تولید از مواد خام تا محصولات نهایی با رعایت اصل رقابت‌ پذیری و فاصله گرفتن از خام فروشی در بازه زمانی معین.
6-    حمایت از تولید محصولاتی كه عرضه رقابتی آنها با خالص ارز آوری مثبت یا خالص ارزبری منفی همراه باشد.
7-    مدیریت منابع ارزی با تأكید بر تأمین نیازهای تولید ملی و كارآفرینی، و ثبات ارزش پول ملّی.
8-    بهبود فضای كسب و كار با هدف افزایش تولید ملّی و اصلاح زمینه ‌های فرهنگی، قانونی، اجرایی و اداری.
9-    افزایش سهم بخشهای تعاونی و خصوصی در تولید ملّی از طریق:
-    تقویت انگیزه و عزم ملّی و تأكید و تسریع در اجرای كامل سیاست ‌های كلی اصل 44، رعایت انضباط مالی و بودجه ‌ای دولت
-    رفع تبعیض بین بخش دولتی و بخش ‌های خصوصی و تعاونی
-    ساماندهی و حمایت از بنگاههای كوچك و متوسط در جهت كارآمدسازی آنها
10-    تنظیم نقش نهادهای عمومیِ غیر دولتیِ اقتصادی در جهت تولید ملّی.
11-    شفاف سازی و به هنگام سازی آمار و اطلاعات و تسهیل دسترسی به آن و اطلاع رسانی در مورد ابعاد و فرصت‌ های سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در رشته‌ های مختلف و مقابله جدی با استفاده از هر گونه دسترسی اطلاعاتی ویژه.
12-    توانمند سازی و ارتقاء بهره‌ وری نیروی كار با افزایش انگیزه، مهارت و خلاقیت و ایجاد تناسب بین مراكز آموزشی و پژوهشی با نیازهای بازار كار.
13-    بسترسازی و ساماندهی اشتغال و حركت نیروی كار ایرانی در سطح ملی، منطقه‌ ای و جهانی.
14-    ارتقاء سرمایه های انسانی، طبیعی، اجتماعی و فیزیكی با تأكید بر توسعه نهادهای مردمی برای رشد تولید ملی.
15-    توسعه فرهنگ حمایت از سرمایه، كار، كالاها و خدمات ایرانی و استفاده از نظرات متخصصان و صاحب نظران در تصمیمات اقتصادی.
16-    جلوگیری از اتلاف و راكد ماندن سرمایه‌ های فیزیكی و انسانی ایرانی با تأكید بر ایجاد و توسعه خدمات فنی و مشاوره‌ ای فرا بنگاهی و ارتقاء بازده اقتصادی این سرمایه‌ ها در بخش‌ های مختلف اقتصادی.
17-    گسترش تنوع ابزارهای سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه و تكمیل ساختارهای آن و اعمال سیاست‌ های تشویقی برای حضور عموم مردم و سرمایه‌ گذاران داخلی و بین ‌المللی بویژه منطقه ‌ای در بازار سرمایه.
18-    حمایت از محققان و سرمایه‌ گذاران و تشویق ورود سرمایه‌ های ایرانی به حوزه‌ های سرمایه‌ گذاری خطرپذیر متضمن تحقیق و توسعه با تأسیس صندوق‌ های شراكت یا ضمانت برای سرمایه‌ گذاری در این حوزه.
19-    كارآمد سازی مدیریت منابع موجود در صندوق توسعه ملّی در جهت بهینه سازی و هم ‌افزایی ظرفیت‌های تولیدی و ارتقاء كیفی كار و سرمایه ایرانی.
20-    تنقیح و اصلاح قوانین و مقررات (از جمله اصلاح قانون پولی و بانكی، تأمین اجتماعی و مالیات‌ ها) برای تسهیل فعالیت در بخش‌ های تولیدی و رفع موانع سرمایه‌ گذاری در سطح ملی با رویكرد ثبات نسبی در قوانین.
21-    كارآمد كردن نظام توزیع كالاها و خدمات با استفاده از ساز و كار شفاف سازی و اطلاع رسانی و كاهش واسطه‌ های غیر ضرور و ناكارآمد.
22-    گسترش منابع مالی و كارآمد سازی مدیریت آن در جهت افزایش ظرفیت تولید ملّی و كاهش هزینه ‌های تأمین مالی مورد نیاز بویژه با ساماندهی، گسترش و حمایت از نهادهای مالی توسعه ‌ای و بیمه ‌ای.
23-    جلوگیری از ایجاد انحصار در چرخه تولید و تجارت تا مصرف.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ شنبه 28 بهمن 1391برچسب:,

] [ 1:30 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 حماسه حضور به روایت تصویر:

 

 

درادامه می توانید تصاویر بیشتری را مشاهدا فرمایید.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,

] [ 14:49 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 صبح امروز و در كلاس درس خارج فقه صورت گرفت؛

تقدير رهبر معظم انقلاب از بصيرت، شجاعت و موقع شناسی ملت در خلق

حماسه عظيم مردمی و باشكوه ۲۲ بهمن

www.leader.ir

تقدير رهبر معظم انقلاب از بصيرت، شجاعت و موقع شناسی ملت در خلق حماسه عظيم مردمی و باشكوه ۲۲ بهمن

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در كلاس درس خارج فقه با تقدير و تشكر از بصيرت، شجاعت و موقع شناسی ملت ايران در خلق حماسه عظيم مردمی و باشكوه ۲۲ بهمن، اين حضور گسترده ی مردمی را حادثه ای بزرگ خواندند و تأكيد كردند: حضور همه ی اقشار از پير و جوان، زن و مرد در صحنه آن هم در شرايطی كه ۳۴ سال از پيروزی انقلاب اسلامی گذشته است، بزرگترين نعمت الهی است كه بايد همه ی عمر را برای آن شكر گزاری كرد.
رهبر انقلاب اسلامی ضمن مقايسه ی برگزاری سالگرد جشن پيروزی انقلاب اسلامی در ايران با ساير كشورهايی كه در آن انقلاب رخ داده است افزودند: هنر بزرگ و برجسته اين است كه در ايران مردم خود، صاحبان انقلاب و كشور هستند و كار برگزاری جشن انقلاب بر دوش خود آنان است،‌ و به همين دليل مردم از اين ثروت عظيم، كه مايه ی عزت و استقلال آنهاست حمايت می كنند و هرجا كه نياز باشد حضور خود را نشان می دهند.
حضرت آيت الله خامنه ای با تشكر از يكايك مردم ايران برای حضور به موقع در صحنه افزودند: درست در لحظه ای كه دشمنان استقلال و عزت ملت ايران انتظار داشتند كه مردم به ندای انقلاب و ندای جمهوری اسلامی پاسخ ندهند، مردم با حضور خود دشمن را ناكام و مأيوس كردند.
ايشان با تأكيد بر اينكه دشمنان در تبليغات تلاش می كنند كه اين صحنه های عظيم مردمی را كمرنگ جلوه دهند افزودند: البته آنان واقعيات صحنه را می بينند و می فهمند و آن را تحليل می كنند و به اين نتيجه می رسند كه نمی شود با اين ملت مواجه شد.
 
 
۹۶۰۱.mp۳ | دانلود فایل

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,

] [ 14:39 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

بيانات صريح و قاطعانه فرمانده معظم كل قوا در ديدار مسئولان نيروی هوايي:

 

 
 
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ديدار فرماندهان، مسئولان و ديگر پرسنل نيروی هوايی ارتش، استمرار فشارهای گوناگون و تهديدات ۳۴ ساله امريكا را همزمان با سخنان مسئولان اين كشور درباره آمادگی برای مذاكره با ايران را نشان دهنده فقدان حسن نيت امريكايی ها دانستند و با اشاره به هوشياری و مرعوب نشدن ملت ايران در مقابل حركتهای حيله گيرانه تأكيد كردند: ملت عزيز، بصير و پر استقامت ايران روز ۲۲ بهمن متحد و كوبنده به ميدان می آيد و در حركتی ملی و انقلابی، بار ديگر توطئه دشمن را برای جدا كردن مردم از نظام و انقلاب، ناكام می سازد.
اين ديدار همزمان با سالروز بيعت تاريخی جمعی از همافران نيروی هوايی ارتش با امام خمينی(ره) در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷ برگزار شد.
 
 
 
«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,

] [ 17:34 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

پیام تسلیت در پی درگذشت دكتر حسن حبیبی

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت آقای دكتر حسن حبیبی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
 

بسم الله الرحمن الرحیم
با دریغ و تأسف خبر درگذشت یار دیرین انقلاب و دانشمند متعهد مرحوم مغفور آقای دكتر حسن حبیبی رحمة‌الله‌علیه را دریافت كردم.
ایشان مؤمنی صادق و پارسا و خدوم بود. تاریخچه‌ی خدمات وی به نظام جمهوری اسلامی از پیش از انقلاب و به‌هنگام تدوین پیش‌نویس قانون اساسی آغاز شده و در طول سالهای متمادی در عضویت شورای انقلاب و سپس بر عهده گرفتن مسئولیتهای بزرگ دیگر ادامه یافته است. بیماری جانكاه و طولانی وی، صبر و تسلیم و توكل او را نیز بر فهرست مزایای شخصیتی وی افزود و امید است رحمت و مغفرت و رضوان الهی شامل حال ایشان گردد. لازم میدانم به همسر گرامی و باوفای ایشان و دیگر بازماندگان و نیز به همكاران و علاقمندان به آن فقید سعید تسلیت خویش را تقدیم نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
12 بهمن 1391

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ جمعه 13 بهمن 1391برچسب:,

] [ 14:18 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

اس ام اس های دهه فجر و جملاتی زیبا در مورد انقلاب


 

 

  تبریک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران


 

 

از خون سرخ بهمن سرسبز شد بهاران / اندیشه باور شد، در امتداد باران

بر صخره ‏های همّت جوشیده خون غیرت / بانگ سرود و وحدت آید زچشمه ساران

و الفجر بهمن آمد، فصل شکفتن آمد / بر پهندشت باور، خالی است جای یاران

                                    دهه فجرمبارک

 

جمهوری ما نشانگر اسلام است

افکار پلید فتنه ‏جویان خام است

جمهوری اسلامی ما جاوید است

دشمن زحیات خویشتن نومید است

 

درادامه می توانید جملات و پیامک های بیشتری را مشاهده فرمایید.

 

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:,

] [ 19:58 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 خاطره امام خامنه ای از بازگشت امام خمینی:

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال 76، در گفت و شنودی صمیمانه با جمعی از نوجوانان و جوانان، به ذكر خاطره‌ای از روز ورود امام خمینی به میهن در دوازدهم بهمن 57 پرداختند

 از اینجا بشنوید:
 
یكى از خاطرات خيلى جالب من، آن شب اوّلى است كه امام وارد تهران شدند؛ يعنى روز دوازدهم بهمن - شب سيزدهم - شايد اطّلاع داشته باشيد و لابد شنيده‌ايد كه امام، وقتى آمدند، به بهشت زهرا رفتند و سخنرانى كردند، بعد با هلى‌كوپتر بلند شدند و رفتند.

تا چند ساعت كسى خبر نداشت كه امام كجا هستند! علّت هم اين بود كه هلى‌كوپتر، امام را در جايى كه خلوت باشد برده بود؛ چون اگر مى‌خواسشت جايى بنشيند كه جمعيت باشد، مردم مى‌ريختند و اصلاً اجازه نمى‌دادند كه امام، يك جا بروند و استراحت كنند. مى‌خواستند دور امام را بگيرند.

هلى‌كوپتر در نقطه‌اى در غرب تهران رفت و نشست، بعد اتومبيلى امام را سوار كرد. همين آقاى «ناطق نورى» اتومبيلى داشتند، امام را سوار مى‌كنند - مرحوم حاج احمد آقا هم بود - امام مى‌گويند: مرا به خيابان ولى‌عصر ببريد؛ آن‌جا منزل يكى از خويشاوندان است. درست هم بلد نبودند؛ مى‌روند و سراغ به سراغ، آدرس مى‌گيرند، بالاخره پيدا مى‌كنند - منزل يكى از خويشاوندان امام - بى‌خبر، امام وارد منزل آنها مى‌شوند!

امام هنوز نماز هم نخوانده بودند - عصر بود - از صبح كه ايشان آمدند - ساعت حدود نه و خرده‌اى - و به بهشت زهرا رفتند تا عصر، نه ناهار خورده بودند، نه نماز خوانده بودند، نه اندكى استراحت كرده بودند! آن‌جا مى‌روند كه نمازى بخوانند و استراحتى بكنند. ديگر تماس با كسى نمى‌گيرند؛ يعنى آن‌جا كه مى‌روند، با كسى تماس نمى‌گيرند. حالا كسانى كه در اين ستادهاى عملياتى نشسته بودند - ماها بوديم كه نشسته بوديم - چقدر نگران مى‌شوند! اين ديگر بماند. چند ساعت، هيچ كس از امام خبر نداشت؛ تا بعد بالاخره خبر دادند كه بله، امام در منزل فلانى هستند و خودشان مى‌آيند، كسى دنبالشان نرود!

من در مدرسه رفاه بودم كه مركز عملياتِ مربوط به استقبال از امام بود - همين دبستان دخترانه رفاه كه در خيابان ايران است كه شايد شما آشنا باشيد و بدانيد - آن‌جا در يك قسمت، كارهايى را كه من عهده‌دار بودم، انجام مى‌گرفت؛ دو، سه تا اتاق بود. ما يك روزنامه روزانه منتشر مى‌كرديم. در همان روزهاى انتظار امام، سه، چهار شماره روزنامه منتشر كرديم. عدّه‌اى آن‌جا بوديم كه كارهاى مربوط به خودمان را انجام مى‌داديم.

آخر شب - حدود ساعت نه‌ونيم، يا ده بود - همه خسته و كوفته، روز سختى را گذرانده بودند و متفّرق شدند. من در اتاقى كه كار مى‌كردم، نشسته بودم و مشغول كارى بودم؛ ناگهان ديدم مثل اين كه صدايى از داخل حياط مى‌آيد - جلوِ ساختمان مدرسه رفاه، يك حياط كوچك دارد كه محلِّ رفت و آمد نيست؛ البته آن هم به كوچه در دارد، ليكن محلِّ رفت و آمد نيست - ديدم از آن حياط، صداى گفتگويى مى‌آيد؛ مثل اين‌كه كسى آمد، كسى رفت. پا شدم ببينم چه خبر است. يك وقت ديدم امام از كوچه، تك و تنها به طرف ساختمان مى‌آيند! براى من خيلى جالب و هيجان‌انگيز بود كه بعد از سالها ايشان را مى‌بينم - پانزده سال بود، از وقتى كه ايشان را تبعيد كرده بودند، ما ديگر ايشان را نديده بوديم - فوراً در ساختمان، ولوله افتاد؛ از اتاقهاى متعدّد - شايد حدود بيست، سى نفر آدم، آن‌جا بودند - همه جمع شدند. ايشان وارد ساختمان شدند. افراد دور ايشان ريختند و دست ايشان را بوسيدند. بعضيها گفتند كه امام را اذيّت نكنيد، ايشان خسته‌اند.

براى ايشان در طبقه بالا اتاقى معيّن شده بود - كه به نظرم تا همين سالها هم مدرسه رفاه، هنوز آن اتاق را نگه داشته‌اند و ايام دوازده بهمن، گرامى مى‌دارند - به نحوى طرف پله‌ها رفتند تا به اتاق بالا بروند. نزديك پاگرد پله كه رسيدند، برگشتند طرف ما كه پاى پله‌ها ايستاده بوديم و مشتاقانه به ايشان نگاه مى‌كرديم. روى پله‌ها نشستند؛ معلوم شد كه خود ايشان هم دلشان نمى‌آيد كه اين بيست، سى نفر آدم را رها كنند و بروند استراحت كنند! روى پله‌ها به قدر شايد پنج دقيقه نشستند و صحبت كردند. حالا دقيقاً يادم نيست چه گفتند. به‌هرحال، «خسته نباشيد» گفتند و اميد به آينده دادند؛ بعد هم به اتاق خودشان رفتند و استراحت كردند.

البته فرداى آن روز كه روز سيزدهم باشد، امام از مدرسه رفاه به مدرسه علوىِ شماره دو منتقل شدند كه برِ خيابان ايران است - نه مدرسه علوى شماره يك كه همسايه رفاه است - و ديگر رفت و آمدها و كارها، همه آن‌جا بود. اين خاطره به يادم مانده است.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:,

] [ 19:44 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 متن کامل سخنرانی تاریخی حضرت امام خمینی(ره)

 

در 12 بهمن سال 1357

 

بسم الله الرحمن الرحیم 


ما در این مدت مصیبت ها دیده ایم، مصیبت های بسیار بزرگ و بعضی پیروزها حاصل شد كه البته آن هم بزرگ بوده، مصیبت های زن های جوان مرده، مردهای اولاد از دست داده، طفل های پدر از دست داده. 

من وقتی چشمم به بعضی از اینها كه اولاد خودشان را از دست داده اند می افتد، سنگینی در دوشم پیدا می شود كه نمی توانم تاب بیاورم. من نمی توانم از عهده این خسارات كه بر ملت ما وارد شده است برآیم، من نمی توانم تشكر از این ملت بكنم كه همه چیز خودش را در راه خدا داد، خدای تبارك و تعالی باید به آنها اجر عنایت فرماید. 

من به مادرهای فرزند از دست داده تسلیت عرض می كنم و در غم آنها شریك هستم. من به پدرهای جوان داده، من به آنها تسلیت عرض می كنم. من به جوان هائی كه پدرانشان را در این مدت از دست داده اند تسلیت عرض می كنم. 

 



بخش مهم سخنرانی خاطره انگيز و تاريخی امام خمينی(ره) در روز 12 بهمن 1357 در بهشت زهرا

حجم : 4،109 مگابايت | فرمت mp3
مدت : 29 دقيقه
شادي روح امام و شهداء صلوات
فایل های پیوست شده
نوع فایل: mp3 emam-12-bahman-57.mp3 (4.11 مگابایت,

درادامه می توانید متن کامل سخنرانی را مشاهده فرمایید.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:,

] [ 19:30 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 امام خميني پس از سال‌ها دوري و تبعيد به كشور بازگشت. ايران اسلامي شاهد بزرگترين و تاريخي‌ترين استقبال بود. حضور ميليوني مردم كه صف مستقبلين را از فرودگاه تهران تا بهشت زهرا امتداد داده بود، حاكي از عشق و علاقه بي‌نظير آنها به رهبر خويش بود.


 حضرت امام به هنگام خروج از فرانسه با ارسال پيامي خطاب به مردم فرانسه، ضمن اظهار تشكر از آنها خداحافظي كردند.

امام خميني پس از اقامه نماز در كف هواپيما، روي دو پتو با آرامش خوابيدند. اين در حالي بود كه همه علاقمندان، دوستداران و نزديكان ايشان، نگران انجام اين پرواز بودند. خطر انهدام هواپيما و يا ربودن آن در آسمان چيزي بود كه همه را تا لحظه فرود آن در فوردگاه تهران، نگران ساخته بود.
 
 
با ورود حضرت امام به سالن فرودگاه، فرياد «الله اكبر» سالن فرودگاه را به لرزه در آورد. مستقبلين با خواندن سرود «خميني اي امام»، اشك‌هاي مشتاقان را بر گونه‌هايشان جاري كردند.

 حضرت امام طي بياناتي در فرودگاه تهران گفتند: من از عواطف طبقات مختلف ملت تشكر مي‌كنم. عواطف ملت ايران به دوش من بارگراني است كه نمي‌توانم جبران كنم. ايشان ضمن اشاره به اينكه طرد شاه از كشور قدم اول پيروزي بود، همگان را به وحدت كلمه و ادامه مبارزه تا قطع كامل ريشه‌هاي فساد ترغيب كردند. ايشان سپس از آنجا عازم بهشت زهرا شدند.
 

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:,

] [ 19:10 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا حضور يافتند

در آستانه‌‌ی ايام‌الله دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود تاريخ‌ساز امام خمينی رحمه‌الله به ميهن اسلامی، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در مرقد مطهر امام راحلرحمه‌الله، ضمن قرائت فاتحه، ياد بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران را گرامی داشتند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با حضور بر مزار شهدای هفتم تير و گلزار شهدای بهشت زهرا، برای ارواح طيبه‌ی شهدا علو درجات مسألت كردند.

 

درادامه می توانید تصاویر بیشتری از حضور رهبر انقلاب را مشاهده فرمایید.


«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ چهار شنبه 11 بهمن 1391برچسب:,

] [ 14:4 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

رهبر انقلاب در جمع مسئولان نظام و ميهمانان كنفرانس اسلامی:

اصلی ترين سياست استكبار در مقابله با بيداری اسلامی،

به جان هم انداختن مسلمانان در كشورهای اسلامی است/

هر حركت اختلافی در ميان مسلمانان بطور قطع، بازی در زمين دشمن است.

در خجسته سالروز ميلاد سراسر نور پيامبر رحمت، حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (ص)

و فرزند گرامي ايشان، حضرت امام صادق (ع)، جمعي از مسئولان نظام، ميهمانان خارجي

شركت كننده در بيست و ششمين كنفرانس وحدت اسلامي، سفراي كشورهاي اسلامي

و قشرهاي مختلف مردم با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.

 
 
 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:,

] [ 14:23 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

دانلود مولودی میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع):

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم اسلام (ص) نبی سراسر نور و رحمت و امام جعفر صادق (ع) به تمامی شما کاربران عزیز.

 شما هم اکنون می توانید مجموعه مولودی گلچین میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را دانلود نمایید.

 

 

 

 

مداحی جمال رسول با صدای ملاباسم الکربلائی

مداحی و مولودی صلوات صلوات على نبینا با صدای کمیل الموذن 

مداحی گل نکند جلوه در جوار محمد(ص) با صدای حدادیان 

مداحی امشب ای ساقی با صدای سعید حدادیان 

مداحی گنبد خضراء ویژه ولادت پیامبر (ص) با صدای حدادیان 

مداحی و مولودی ولادت حضرت محمد (ص) با صدای حدادیان 

مداحی ابا الزهرا مدد ویژه ولادت حضرت رسول (ص) با صدای طاهری 

مداحی آمده موسم گل با صدای حاج محمدرضا طاهری 

مداحی چراغ آسمان لبخند بر روی احمد بود با صدای مهدی اکبری 

دانلود مداحی رسول الله (ص) با صدای مهدی اکبری 

مولودی صلوات صلوات عَلی” محمد و علی با صدای احمد الباوی 

مولودی و مدیحه سرایی یا حبیبی ابا زهرا با صدای سلحشور 

شعرخوانی ولادت امام جعفر صادق(ع) توسط محمود کریمی 

مولودی خوانی ولادت پیامبر اکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) 

مولودی خوانی ولادت امام جعفر صادق(ع) توسط سعید حدادیان 

دانلود مداحی نام محمد زنده باد با صدای محمد رضا طاهری 

مداحی ولادت امام جعفر صادق(ع) توسط محمد رضا طاهری 

مولودی صادق آل پیغمبر با صدای محمد رضا طاهری 

مداحی ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) توسط محمود کریمی 

مداحی صلی الله علی محمد وال محمد با صدای محمود کریمی  

 


 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:,

] [ 1:18 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

 نام :

محمد بن عبد الله

در تورات و برخى كتب آسمانى «احمد» ناميده شده است. آمنه، دختر وهب، مادر حضرت محمد (ص) پيش از نامگذارىِ فرزندش توسط عبدالمطلب به محمّد، وى را «احمد» ناميده بود.

كنيه:
ابوالقاسم و ابوابراهيم.

القاب:
رسول اللّه، نبى اللّه، مصطفى، محمود، امين، امّى، خاتم، مزّمل، مدّثر،نذير، بشير، مبين، كريم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، منذر، مذكّر، يس، طه‏ و... .

منصب:
آخرين پيامبر الهى، بنيان‏گذار حكومت اسلامى و نخستين معصوم در دين مبين اسلام.

تاريخ ولادت:
روز جمعه، هفدهم ربيع الاول عام الفيل برابر با سال 570 ميلادى (به روايت شيعه). بيشتر علماى اهل سنّت تولد آن حضرت را روز دوشنبه دوازدهم ربيع الاول آن سال دانسته‏اند.
عام الفيل، همان سالى است كه ابرهه، با چندين هزار مرد جنگى از يمن به مكه يورش آورد تا خانه خدا (كعبه) را ويران سازد و همگان را به مذهب مسيحيت وادار سازد؛ امااو و سپاهيانش در مكه با تهاجم پرندگانى به نام ابابيل مواجه شده، به هلاكت رسيدندو به اهداف شوم خويش نايل نيامدند. آنان چون سوار بر فيل بودند، آن سال به سال فيل (عام الفيل) معروف گشت.

محل تولد:
مكه معظمه، در سرزمين حجاز (عربستان كنونى).

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:,

] [ 21:22 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

 نام:

جعفر (به معنى نهر جارى پرفايده)

 

 كنيه:

ابو عبداللّه

 

لقب:

صادق

 

نام پدر:

حضرت محمد بن على (ع )

 

نام مادر:

معروف به ام فروه، دختر قاسم بن محمد بن ابى بكر

 

تاريخ ولادت: 
يكشنبه 17 ربيع الاول ، سال 83 هجرى

 

مكان ولادت: 
مدينه

 

مدت عمر :
65 سال

 

علت شهادت:

مسموميت

 

قاتل :

منصور دوانيقى (خليفه عباسى )

 

زمان شهادت:

يكشنبه 25 شوال ، سال 148 هجرى

 

مدفن مطهر:

قبرستان بقيع ( مدينه ) 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:,

] [ 21:12 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

ماه فرو ماند از جمال محمد

سرو نرويد باعتدال محمد

قدر فلك را كمال و منزلتى نيست

در نظر قدر با كمال محمد

وعده ديدار هر كسى بقيامت

ليلة الاسرا شب وصال محمد

آدم ونوح و خليل و موسى عيسى

آمده مجموع در ظلال محمد

عرصه دنيا مجال همت او نيست

روز قيامت مگر مجال محمد

شمس و قمر در زمين حشر نتابند

نور نتابد مگر جمال محمد

وان همه پيرايه بست جنت فردوس

بو، كه قبولش كند بلال محمد

شايد اگر آفتاب و ماه نتابد

پيش دو ابروى چون هلال محمد

چشم مرا تا بخواب ديد جمالش

خواب نمى گيرد از خيال محمد

«سعدى» اگر عاشقى كنى و جوانى

عشق محمد بس است و آل محمد

 

اللهم صل علی محمد و آل محمد

 

 

درادامه می توانید اس ام اس ها را مشاهده فرمایید.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:,

] [ 20:47 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

رهبر معظم انقلاب در آستانه میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع)، با پیشنهاد عفو

و تخفیف مجازات 1298 نفر از محکومان قضایی موافقت کردند.

                   

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در آستانه میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) و سی و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات هزار و 298 نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات هزار و 298 نفر از محکومان را که در کمیسیون مربوط واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:,

] [ 20:37 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

کودکی پیامبر

 کلیپ صوتی کودکی پیامبر با صحبت های امام خامنه ای و نگاه اجمالي به زندگي پيامبر اکرم صلوات الله عليه در دوران کودکي “ ذكر نام مقدس نبى‌اكرم صلّى‌اللَّه‌عليه‌وآله‌وسلّم و شرح گوشه‌هايى از زندگى آن بزرگوار انصافاً كم است و چهره نورانى آن درّةالتاج آفرينش و آن گوهر يگانه عالم وجود براى بسيارى از افراد، آن‌چنان كه شايسته است، روشن نيست…

دریافت فایل صوتیmp3 حجم:3،307مگابایت


خدا چگونه با آدم حرف می زند

کلیپی صوتی جالب و شنیدنی امام خامنه ای در مورد نماز “ در نماز هم که دارید با خدا حرف می‌زنید، همین‌جور حرف بزنید. چیز بیشتر از این را از ما نخواسته‌اند. اگر شما یک نماز را همین‌جور شروع کنید، اواسط نماز که این را ادامه دادید، ناگهان احساس می کنید، قلب شما، از یک جایی دارد یک چیزی را می‌گیرد، یک احساسی را دارد از یک جایی درک می‌کند، دارد با شما حرف زده می‌شود، قلب شما رقیق می‌شود. درست آن جوابی را که باید بگیرید، می‌گیرید…. ”
دریافت فایل صوتیmp3 حجم:1،892مگابایت


زمینه ظهور ولی عصر(عج)

صحبت های امام خامنه ای در مورد زمینه ظهور  ولی عصر (عج) :و من اصدق من اللّه قیلا؛ از خدا راستگوتر کیست؟امروز مسیر تاریخ مسیر ظلم است؛ مسیر سلطه گری و سلطه پذیری است ؛اگر حرف شما ملت ایران پیش رفت ؛ اگر شما توانستید پیروز شوید ، به آن نقطه موعود برسید ،آنوقت مسیر تاریخ عوض خواهد شد.زمینه ظهور ولی امر و ولی عصر (ارواحنا له الفدا) آماده خواهد شد
دریافت فایل صوتیmp3 حجم:1،519مگابایت


تشریح اهداف دشمن برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم

تشریح اهداف دشمن برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در کلام امام خامنه ای “ يك بار بعضى‌ها تلاش كردند كه انتخابات مجلس را عقب بيندازند؛ حتّى به ما گفتند اگر ميشود، دو هفته عقب بيندازيد. گفتيم نميشود؛ انتخابات بايد در همان روزِ خودش انجام بگيرد؛ يك روز هم نبايد عقب بيفتد. نتوانستند، دستشان به جائى نرسيد ”

دریافت فایل تصویریmp4 حجم:39،037مگابایت
دریافت فایل صوتیmp3 حجم:6،106مگابایت


شخصیت حضرت محمد (ص)

کلیپی از صحبت های امام خامنه ای در مورد شخصیت حضرت محمد مصطفی صلوات‌الله‌علیه‌وآله “ پيغمبر در رفتار خود مدبرانه عمل كرد و سرعت عمل داشت. نگذاشت در هيچ قضيه‌اى وقت بگذرد. قناعت و طهارت شخصى داشت و هيچ نقطه ضعفى در وجود مباركش نبود. او معصوم و پاكيزه بود؛ اين خودش مهمترين عامل در اثرگذارى است. ما بايد ياد بگيريم… ”
دریافت فایل صوتیmp3 حجم:1،581مگابایت


شرایط کاندیدهای ریاست جمهوری

صحبت های امام خامنه ای در دیدار با مردم قم در مورد توصیه به کاندیدهای  ریاست جمهوری سال 92″ آن كسانى كه وارد ميدان ميشوند، بايد كسانى باشند كه در خود توانائىِ كشيدن اين بار را بيابند؛ صلاحيتهائى را هم كه در قانون اساسى است و شوراى محترم نگهبان بر روى آنها تكيه خواهد كرد، در خودشان ملاحظه كنند و واقعاً وابسته و دلبسته‌ى به نظام و قانون اساسى باشند… ”
دریافت فایل تصویریmp4 حجم:6،120مگابایت


کدام انتخابات ما آزاد نبوده

کلیپی از صحبت های امام خامنه ای در مورد افراد و یا خواص بی بصیرتی که در مورد آزادی انتخابات آینده  مطالبی را مطرح کردند” معلوم است كه انتخابات بايد آزاد باشد، مگر بيش از سی انتخابات سه دهه اخير آزاد نبوده است؟ در كدام كشور انتخابات از ايران آزادتر است؟ مراقب باشيد اين حرفها ی شما مردم را از انتخابات مأيوس نكند….”(19دی1391)
دریافت فایل تصویریmp4 حجم:16،658مگابایت


 



«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,

] [ 22:25 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

امام خامنه اي - جنگ نرم و نقش دانشگاه


امام خامنه اي: در جنگ نرم قدر مسلم نخبگان فکری باید به میدان بیایند یعنی شما افسران جبهه جنگ نرم ،شما افسران جوان این جبهه هستید نه سرباز !افسر جوان در صحنه است هم به دستور عمل می کند و هم صحنه را می آزماید ...

حجم : 7،195 مگابايت | فرمت flv

مدت : 3 دقيقه و 33 ثانيه | لينك دانلود


سخنان آيت الله نجفي درباره رهبر معظم انقلاب

بيانات روشنگر آیت الله کربلایی سید احمد نجفی راجع به حضرت آيت الله العظمي خامنه اي حفظه الله تعالي .

 

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم :‌ 8،64 مگابايت | فرمت flv

 زمان : 02:41

 دانلود - Direct Download Link


مبادا امام را تنها بگذارید

كليپي كوتاه و زيبا از سخنان آموزنده سيد شهيدان اهل قلم سيد مرتضي آويني .

 

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 4،22 مگابايت | فرمت flv

 زمان : 01:00

 دانلود - Direct Download Link


نوید ظهور در بیانات امام خامنه ای

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 1،23 مگابايت | فرمت mp3

 زمان : 02:40

 دانلود - Direct Download Link


مداحي زيبا درباره حماسه تاريخي 9 دي 88

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 3،28 مگابايت | فرمت mp3

 زمان : 07:05

 دانلود - Direct Download Link


مداحي سلحشور در مورد شهداء و رهبري

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 3،89 مگابايت | فرمت mp3

 زمان : 05:40

 دانلود - Direct Download Link


مداحی که رهبرانقلاب و ملت بحرین را گریاند

انتشار مداحی مراسم فاطمیه در حسینیه امام خمینی در محضر رهبر معظم انقلاب که موضوع آن مظلومیت شیعیان بحرین است، بازتاب گسترده ای در افکار عمومی به ویژه شیعیان منطقه داشته است.

 

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 5،30 مگابايت | فرمت mp3

 زمان : 05:47

 دانلود - Direct Download Link


 

 

 

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,

] [ 3:35 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

کتاب «ولی امر» درباره ولایت امر

سرفصل ها:
- پاسخ به شبهات روز پیرامون ولایت فقیه(ولایت فقیه در کجای دین آمده؟ دلایل عقلی ولایت فقیه؟ پیشینه؟ تحلیل اصل ولایت فقیه؟ و...)
- ویژگی های شخصیتی آیت الله خامنه ای( از زبان امام، علما، شخصیت های بین المللی، خاطراتی از ایام انقلاب و دفاع مقدس و...)
- گزیده اشعار امام خامنه ای
- ویژگی های زندگی امام خامنه ای
و...
 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,

] [ 3:22 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مداحي بسيار زيبا و شنيدني «اين عمار» در مورد رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه اي (مد‌ظله‌العالی).

اين عمار نگو خودم عمارتم ... عاشق منطق و فكر بيدارتم ...

پسر فاطمه جسم تو كامل است ... من گرفتار آن دست بيمارتم ...

 

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 1،18 مگابايت | فرمت mp3

 زمان : 02:36

 دانلود - Direct Down


 

ولایت امام خامنه ای | حجت الاسلام پناهیان

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 5،48 مگابایت | فرمت mp3

 زمان : 00:11:57

 دانلود - Direct Download Link


نماهنگ « یادگار یار »

«یادگار یار» عنوان نماهنگ تولیدی مرکز موسیقی وسرود صداوسیما به مناسبت قدوم پربرکت مقام معظم رهبری به خراسان شمالی است. با صدای امیر بدیعی

 

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 8،94 مگابایت | فرمت flv

 زمان : 02:52

 دانلود - Direct Download Link


 

 

سر منزل عشق با نوای حاج صادق آهنگران

به بهانه ی حضور نورانی حضرت عشق ، فرمانده عشق ، رهبر عشق آقا و سرور سید علی خامنه ای در استان خراسان شمالی سرود بسیار زیبای سر منزل عشق با صدای حاج صادق آهنگران تقدیم شما می گردد.

 

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 11 مگابایت | فرمت flv

 حجم : 02:31

 دانلود - Direct Download Link


نماهنگ « دیدار یار »

 

قطعه موسیقی دیدار یار در ساختار تلفیقی محلی به خوانندگی سلمان تقدیسی، با موضوع سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی.

 

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 10 مگابایت | فرمت flv

 زمان : 03:18

 دانلود - Direct Download Link


نماهنگ ناز نگاه با صدای علیرضا افتخاری

نماهنگی جذاب و دیدنی درباره استقبال مردم از مقام معظم رهبری با صدای علیرضا افتخاری.

 

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 13 مگابایت | فرمت flv

 زمان : 04:17

 دانلود - Direct Download Link


دل بسته یار خراسانی خویشم ...

نماهنگ زیبا به مناسبت استقبال باشکوه مردم خراسان شمالی از امام خامنه ای.

 

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 5،87 مگابایت | فرمت flv

 زمان : 02:51

 دانلود - Direct Download Link


استقبال پر شور مردم بجنورد از رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز چهارشنبه ( 1391/7/19 ) در سفر به استان خراسان شمالی با استقبال گسترده مردم وارد شهر بجنورد شد.

 

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 5،24 مگابایت | فرمت flv

 زمان : 01:11

 دانلود - Direct Download Link


 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,

] [ 2:57 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

با توجه به گسترش شبكه‌ی مخاطبان و در پی درخواست‌های كاربران KHAMENEI.IR سامانه‌ی خبری-پيامكی

پايگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله خامنه‌ای آغاز به كار كرد.

این سامانه كه پیش از این به‌صورت محدود فعالیت می‌كرد، هم‌اكنون با

شرایط زیر در اختیار عموم مخاطبان قرار می‌گیرد:

۱. محتوای پیامك‌ها شامل موارد زیر است:

اطلاع‌رسانی سریع آخرین رویدادها، پیام‌ها و نامه‌ها و جملات مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای.

 برخی اخبار مهم پیرامون رهبر انقلاب اسلامی (مانند اطلاعیه‌ها، رؤیت هلال و...).

 

۲. KHAMENEI.IR هزینه‌ای بابت این خدمات دریافت نخواهد كرد و فقط اپراتور مربوطه به ازای

هر بسته‌ی پيامكی ارسال‌شده، مبلغی را اخذ خواهد نمود.

 

۳. علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال يك پيامك بدون متن به شماره 20110 در اين سامانه عضو شوند.


http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/20991/smpf.jpg
 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,

] [ 2:31 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

رهبر من نور چشمان من است عشق او آیین و ایمان من است

ذوالفقار حیدری در دست او طاعتش میثاق و پیمان من است

سیدی از نسل پاك فاطمه(س) هم ز نسل شیر یزدان من است

در ولایت وارث آل نبی (ص) جانشینی از امامان من است

همچو مه تابد به قلب شیعیا ن نائب خورشید پنهان من است

در هدایت سوی حق آرد مر ا این هدایت سمت قرآن من است

دوستانش دوست می دارم همی دشمن او دشمن جان من است

آنكه مهر او ندارد در وجو د بی گمان همكیش نادان من است

در سخن چون ابر می بارد به دل در كویر خشك باران من است

در حضورش موج دریا دیده ام در كلامش راحت جان من است

در نگاهش غرق دریا می شو م واژه هایش در و مرجان من است

غرق دریای تهاجم را چه غم ناجی كشتی ز طوفان من است

گر چه دشمن نقشه ها دارد بسی حامی او حی سبحان من است

در امانت او ‹‹ امین ›› انقلا ب در شجاعت شیر میدان من است

راه او باشد ره پیر خمین (ره) رهرو راه شهیدان من است

افتخار ما بود ‹‹ سید علی ›› سرور من جان جانان من است

چون فقیه وعالم است ودین شناس مرجع تقلید دوران من است

روز ششم ماه تیر از سال شصت رهبرم جانباز ایران من است

ای خداوندا نگهدارش تو با ش چون دعای او نگهبان من است

شعر امروزم كه وصف رهبر است بهترین اشعار دیوان من است

پیروانش نی به پاكستان و هند درفلسطین است و لبنان من است

گوئیا مهدی(عج) چنین گوید كه او بهترین اصحاب و یاران من است.


.درادامه می توانید اشعار بیشتری را مشاهده فرمایید.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:,

] [ 14:3 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

رهبر عزیز انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام سید علی خامنه ای:


اگر شما دیدین کسانی وحدت ملی مارو به بهانه ی مذهباین سنیه این شیعه است بخوان بهم بزنند .
اون کسی که ندای تفرقه ی بین شیعه و سنی رو سر میدهد چه شیعه باشه چه سنی مزدور دشمنه چه بدانه چه ندانه.
 
 
رهبرمعظم انقلاب درپاسخ به استفتائی اعلام کردند:
 
 
اهانت به نمادهای برادران اهل سنتاز جمله اتهام زنی به همسر پیامبر
 
اسلام [عایشه] حرام است.
 
این موضوع شامل زنان همه پیامبران و به ویژه؛ سید الانبیاء پیامبر اعظم حضرت محمد
 
(صل الله علیه و آله و سلم)می شود.
 
 
 
 
 امام خامنه اي:
 
 
اهانت به مقدسات اهل سنت حرام شرعي و خلاف قانويستلذا شرکت در
 
مراسماتي با نام عيد الزهرا که دل حضرتش را به درد مي آورد در حکم 
 
شرکت در مجلس معصيت مي باشد.
 
 
 
مقام معظم رهبریروحی فداه:
 
 
شما از این طرف مراقب باشید؛ بدانید تحریک عواطف مذهبى برادران اهل سنت
 
کار بسیار خطا و گناه است؛ این را به عنوان یک اصل بپذیرید.
 
یک نقاط اختلافى وجود دارد. تکیه‏ى بر روى این نقاط، شعله‏ور کردن آتش تعصبات
 
در این نقاط اختلاف، این درست همان چیزى است که امروز سازمانهاى جاسوسى
 
آمریکا و اسرائیل دنبالش هستند؛ این همان‏چیزى است که آنها میخواهند.
 

 
دریافت فایل تصویری :روی عبارت وحدت کلیک کنین :  وحدت  
 
فرمایش مهم رهبر درمورد وحدت بین اهل سنت و شیعه بسیار مهم 
 
برای دریافت فایل روی کلمه ی وحدت ۲ کلیک کنین :  وحدت 2  

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:,

] [ 10:4 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 گزيده ای از سخنان مقام معظم رهبری دررابطه با هفته وحدت:

 

عيد ولادت منجى بشريت و هديه الهى براى تاريخ انسانيت، نبىّ مكرّم اسلام حضرت محمّدبن‏عبداللَّه صلّى‏اللَّه‏عليه‏وآله‏وسلّم است.  اين ولادت براى تاريخ بشريت، طليعه رحمت الهى بود. در قرآن از وجود پيغمبر به عنوان «رحمةً للعالمين» تعبير شده است. اين رحمت، محدود نيست؛ شامل تربيت، تزكيه، تعليم و هدايت انسانها به صراط مستقيم و پيشرفت انسانها در زمينه زندگى مادّى و معنويشان هم هست. مخصوص مردم آن زمان هم نيست؛ متعلّق به طول تاريخ است: «و اخرين منهم لمّا يلحقوا بهم». راه رسيدن به آن هدف، عمل كردن به معارف و قوانين اسلام است كه براى بشر مشخّص شده است. ( 29 / 02/ 82 )
 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»
ادامه مطلب

[ چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:,

] [ 9:44 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 دلیل این که هفته وحدت به این نام نامیده شده چیست؟

 

    برای حفظ وحدت میان اهل سنت و شیعه که در زادروز رسول الله اتفاق نظر ندارند.

 

ابتکار ناب امام راحل در نامگذاری هفته وحدت

 

                                    

به ابتکار امام خمینی (ره)، هر سال در ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) در فاصله ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی هفته وحدت برگزار می شود. به اعتقاد اکثریت اهل سنت ۱۲ ربیع الاول و به نظر اکثریت اهل شیعه ۱۷ ربیع الاول روز میلاد پیامبر اسلام (ص) است. این اختلاف سبب شد تا امام خمینی(ره) با نام گذاری این ایام به نام هفته وحدت هم به نظر دو مذهب بزرگ اسلام احترام گذاشته و هم بر لزوم وحدت بیش از پیش جهان اسلام صحه گذارد.
مسلمانان در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام، بارها شاهد تلاش دشمنان قسم خورده برای برهم زدن وحدت اسلامی مسلمانان بوده اند. دشمنان بارها با حربه های گوناگون سعی در از بین بردن اسلام و اندیشه های ناب محمدی (ص) از پهنه جهان هستی داشته اند. می توان دلیل ناکامی آنها را وحدت و بصیرت مسلمانان نامید. از این رو هرگاه دشمنان توانسته اند در این وحدت خللی وارد کرده و یا با فتنه انگیزی طیفی از مسلمین را از بصیرت بر امور و فهم حقیقت بازدارند زندگی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مسلمانان دستخوش ناملایمات بسیاری شده است. 
بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران همواره به منظور تحقق وحدت اسلامی در جامعه تلاش نموده است. یکی از آثار و برکات وحدت اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که مردم با صرف فعل خواستن و دست در دست یکدیگر توانستند دست طاغوتیان و کشورهای سلطه گر را از کشور عزیزمان کوتاه کنند. هم اکنون نیز نتیجه این وحدت و همدلی را در الگو قرار گرفتن انقلاب ما و حرکت مردم کشورهای مختلف و وحدت آنها با هر نوع دین و مذهب در برابر سطله و ستم مستکبران هستیم.
در کل با هر نوع جهان بینی که به اهمیت وحدت بین اقشار مختلف جامعه نگاه کنیم، نتیجه می گیریم تا وحدت و یکپارچگی بین آحاد مختلف مردم وجود دارد، دشمنان با هیچ حربه و نیرنگی نمی توانند به خواسته های شوم خود برسند و هرگاه تخم نفاق و جدایی از درون جامعه گذاشته شود، بین مردم اختلاف نظرها به تغییر دیدها بدل شده و اینجاست که راه برای نفوذ دشمنان باز می شود.
امید است با گرامی داشتن بیش از پیش این هفته فرخنده و اعیاد مبارک میلاد رسول اکرم (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) و با تلاش بیشتر در تبیین نقش وحدت، کشور ایران همیشه سرآمد تحرکات علمی و فرهنگی در تمام جهان باشد.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,

] [ 15:19 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

                           

رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی، درگذشت پیشکسوت قرآن و ابوالشهید، آقای حاج محمدعلی اوحدی را تسلیت گفتند.

گفتنی است، «محمدعلی اوحدی» از داوران و اساتید برجسته تلاوت قرآن کریم شب گذشته در سن حدود 80 سالگی به دلیل بیماری کلیوی، در مشهد مقدس دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست. 

محمدعلی اوحدی در سن 11 سالگی خواندن قرآن را شروع کرد. این قاری برجسته قرآن‌کریم سال 1354 حدود 6 ماه در کشور مصر نزد اساتیدی چون؛ «مصطفی اسماعیل»، «محمدصدیق منشاوی»، «شحات‌ محمدانور»، «ابوالعینین شعیشع»، «عبدالباسط محمد عبدالصمد»، «بدر حسین» و «محمد طوخی»تعلیم دید و تلاوت‌های زیادی نزد این اساتید اجرا کرد.

او در سال‌های آغازین جنگ تحمیلی دو تن از فرزندان خود را راهی جبهه‌های جنگ حق علیه باطل کرد که یکی از فرزندان وی به مقام رفیع شهادت نائل آمد و دیگری به مرتبه بالای جانبازی رسید.

در چهاردهمین همایش تجلیل از خادمان قرآنی کشور در سال 1388 از محمدعلی اوحدی به عنوان خادم برگزیده قرآن کشور توسط رئیس جمهور تجلیل شد.

مراسم تشییع استاد محمدعلی اوحدی ساعت 12 ظهر امروز در صحن آزادی حرم مطهر امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) با حضور تعدادی از شاگردان، دوستداران و فعالان قرآنی کشور برگزار شد."پیر تلاوت" در بستر بیماری

«محمدعلی اوحدی» در سال 1320 در کربلا متولد شد و آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن را نزد استاد «شیخ عبدالرحمن دروی» گذراند سپس در محضر استادانی چون «عبدالفتاح شعشاعی و ابوالعینین شعیشع» در کربلا به ویژه استاد شعشاعی به تلمذ پرداخت که آن زمان اوحدی حدود 11 سال سن داشت.

وی در سن 19 سالگی به اصرار پدرش که مجتهد و عالمی مذهبی بود و چندی قبل به منظور اقامت در ایران و حضور در رکاب آیت‌الله سید «یونس اردبیلی» مرجع مسلمانان آن زمان، سفر کرده بود با انبوهی از تجارب عالی قرآنی در زمینه قرائت و نوار کاستی از صدای استاد «عبدالباسط» به ایران آمد و از همان زمان مشغول تدریس و آموزش سبک‌های مختلف قرائت قرآن شد و در مسابقات سراسری و بین‌المللی بسیاری موفق به کسب مقام برتر شد و به دنبال آن در مسابقات فراوانی به امر داوری پرداخت.

اخذ گواهینامه بین‌المللی داوری از لیبی

این خادم برگزیده قرآنی و دارنده گواهینامه بین‌المللی داوری از کشور لیبی از سال 1348 افتخار خادمی حرم مطهر امام رضا (ع) و قاری رسمی تشریفات آستان قدس رضوی را دارا است و در چهار بار در سال هنگام غبارروبی حرم مطهر امام هشتم هر بار حدود سه ساعت به تلاوت قرآن با صدای تاثیرگذارش می‌پردازد همچنین در سفرهای بسیاری به کشورهای مختلف از جمله آرژانتین، برزیل، مالزی و مصر به اجرای برنامه و تلاوت تبلیغی قرآن پرداخته‌ است.

این پدرشهیدویک جانبازشیمیایی ازجنگ تحمیلی ایران وعراق،سفری به آرژانتین برای تلاوت تبلیغی قرآن داشت که این سفر باارتحال امام خمینی(ره)مصادف شدودرسالن اجتماعات کلیسایی که مراسمی باحضور نمایندگان مذاهب مختلف، ویژه ارتحال امام تدارک دیده بودند،حدودنیم ساعت تلاوت قرآن داشت که جمع را به شدت تحت تاثیرقرارداد.وی دراین باره می‌گوید:چندتن ازکشیش‌های خارجی پس ازشنیدن تلاوتم باوجودآنکه زبان عربی نمی‌دانستنداقراربه دلنشینی صدایم کردند.

شاگردی در محضر نوابغ تلاوت مصر

این قاری برجسته قرآن کریم سال 1354 حدود شش ماه در کشور مصر نزد استادانی چون؛ «مصطفی اسماعیل، منشاوی، شحات انور، ابوالعینین شعیشع، عبدالباسط و ...» تعلیم دید و در این باره می‌گوید: به خاطر دارم سال 1354 در مالزی پس از تلاوت قرآن، سفیر مصر که آن زمان رابطه‌ خوبی با ایران نداشتند مرا به منظور تلاوت در مصر به کشورش دعوت کرد و همان سال موفق شدم از کشور سوریه با دعوتنامه‌ای که در دست داشتم به مصر سفر کنم و هفت روایت قرائت قرآن را نزد استادان برجسته آموختم. اوحدی اظهار کرد: به یاد دارم آن سال‌ها در مصر استاد «مصطفی اسماعیل» که متون قرائت را به قراء می‌آموخت معتقد بود قاری باید ابتدا خودش از تلاوتش لذت ببرد و بعد شنوندگان. مصطفی‌اسماعیل همچنین معتقد بود قرآن را طوری بخوانید که گویی با مردم سخن می‌گویید و صداهای بسیار بلند و سر و صدای اضافی از زیبایی تلاوت می‌کاهد، ایشان پس از شنیدن تلاوت من گفت: «آینده بزرگی در پیش داری» و من به تبع توصیه این استاد برجسته قرآن همواره قرآن را با توجه به مفاهیم تلاوت می‌کنم.

 

                           گفتگوی استاد محمدعلی اوحدی با نشریه نبأ (1391/1/1)

 

برای شادی روحش صلوات

 


«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:,

] [ 11:32 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

پیام تسلیت در پی درگذشت استاد قرآن كریم آقای حاج محمدعلی اوحدی

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور پیامی رحلت استاد پیشكسوت قرآن آقای حاج محمدعلی اوحدی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسمه تعالی
درگذشت استاد تلاوت و تجوید و ابوالشهید مرحوم آقای حاج محمدعلی اوحدی رحمةالله‌علیه را به جامعه‌ی قرآنی مشهد و خانواده‌ی مكرم و بازماندگان ایشان تسلیت می‌گویم.
ایشان در طول سالیان دراز در خدمت آموزش قرآن و سبك‌های دلنشین تلاوت بود و در شمار خادمان قرآن محسوب می‌شوند. از خداوند متعال مسألت می‌كنم كه ایشان را مأجور و با قرآن محشور فرماید.
سیدعلی خامنه‌ای
30 دی ماه 1391

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:,

] [ 11:21 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه